Fokus på åndedræt og stress

Fokus på åndedræt og stress

Ån­de­dræt­stræ­ning er en effektiv metode til at reducere stress og øge bevidstheden omkring kroppens tilstand. Vi vil arbejde bevidst med åndedrættet, og du lærer teknikker du kan integrere i din dagligdag.
Jeg er uddannet kropsterapeut og arbejder til daglig med, hvordan krop og sind spiller sammen og hvad man kan gøre for at forbedre sit velbefindende gennem ån­de­drætsø­vel­ser samt afspænding og udstrækning af kroppen.
Vi vil arbejde med følgende teknikker:

Dyb vejrtrækning: Gennem forskellige øvelser vil du lære at fordybe dit åndedrag.
 
Bevidsthed om åndedrættet: Vi vil øve mindfulness ved at opmærksomt følge indånding og udånding. Dette vil hjælpe med at bringe opmærksomheden til øjeblikket og kan have en beroligende effekt.
 
Ån­de­drætsø­vel­ser: Vi vil arbejde med forskellige ån­de­dræt­s­tek­nik­ker, som kan bidrage til at forbedre iltoptagelse, reducere stress og skabe balance i kroppen.
 
Be­vidst­hed­s­ø­vel­ser: I vil blive guidet i at forbinde åndedrættet med kro­ps­be­vidst­hed. Dette kan omfatte at skabe opmærksomhed omkring spændinger og frigive dem under vejrtrækningen.
 
Progressiv afslapning: Jeg vil introducere teknikker til progressiv mu­skel­af­spæn­ding, hvor deltagerne lærer at spænde og slappe af i forskellige muskelgrupper i takt med deres vejrtrækning.
 
Medbring yogamåtte samt tæppe og tøj du kan bevæge dig i.

Kursusdetaljer

AOF Middelfart, Skærgårdsvej 1, 5500 Middelfart
Torsdag, 17:00 - 18:00
10 lektioner, 8 mødegange
Torsdag 4. april, 2024
Holdnr.: 5724104008
AOF Center Odense

520 kr./person

9 ledige pladserTilmeld kursus

Underviser

Mette Klemensen

520 kr./person

Tilmeld kursus