Sociale medier (SoMe) 2.
Sociale medier (SoMe) er blevet vores fælles kommunikationsplatform. Det erstatter i høj grad den lokale ugeavis, talerne på torvet og alle de andre steder, hvor vi deler holdninger, begivenheder, oplevelser og aktuelle stemninger.
Det er enormt fristende at benytte, hvis man har budskaber, der skal ud til så mange som muligt. Og det virker jo nemt. Men det er det ikke. Brugerne har på få år ændret adfærd. Er blevet selektive og resistente. At dit budskab er synligt, er ikke det samme som, at det bliver set og opfattet.
På 3 kursusgange skal vi bevæge os ind i SoMe universet og klæde dig bedre på til at forstå, hvordan dette værktøj virker, hvordan du bedst kan bruge det til politisk arbejde og andet.
Vi vil anvende nogle enkle modeller, lære at sætte mål, se på grundlæggende funktioner og hvordan din kommunikation skal tilpasses.
– kommunikation på sociale medier
•Lær hvordan du bruger sociale medier til dine budskaber
•Politiskkommunikation på sociale medier
•Eksempler og muligheder
•Øvelser
Kursusdetaljer
285 kr./person
Underviser
Allan Midtgaard
Allan Midtgaard har mange års erfaring med kommunikation og markedsføring. Han har arbejdet som presseofficer i Forsvaret, kommunikationschef i flybranchen i både ind- og udland, og grundlagde kommunikationsbureauet Makers i Randers.
Allerede tidligt i den digitale udvikling, var Allan Midtgaard med til at udvikle kommunikationsløsninger til virksomheder og udbrede open source løsninger. De senere år har hans fokus været på undervisning og rådgivning indenfor sociale medier og digital markedsføring – med afsæt i brugernes adfærd og måden vi anvender digitale platforme på. Han står bl.a. bag Digitale fleksjob i hele Danmark på Facebook, der er blevet den største gruppe indenfor formidling af fleksjob i Danmark.
285 kr./person
Tilmeld kursus