Priser for hele kurset

Info om priser
Priserne kan variere afhængigt af forskellige kommunale tilskud

Kursusdage

Beskrivelse

Vil du gerne skabe mere opmærksomhed på det budskab din forening har og den forskel som denne gør for dit lokalsamfund?
Så gå ikke glip af muligheden for at deltage i dette online kursus, hvor du får kompetencer og værktøjer til at bruge de sociale medier, nyhedsbreve og hjemmeside, så du kan nå din målgruppe, få flere frivillige og få skabt ambassadører, der kan skabe mere opmærksomhed for det du brænder for.

Dette får du igennem kurset:
● Grundlæggende kompetencer til at bruge Facebook og Instagram.
● Viden om hvordan man sætter et nyhedsbrev op i Mailchimp.
● Værktøjer til hvordan du får udgivet indhold flere gange om ugen på de sociale medier. 
● Grundlæggende viden og brug af Content Marketing.
● Værktøjer til hvordan man bruger de moderne medier til at få og fastholde frivillige.
● Teori og praktiske værktøjer til hvordan man bruger sociale medier til at skabe ambassadører.
● Kundskaber til at kunne tage et aktivt valg om, hvilke medier din forening skal bruge i sin markedsføring.
● Forståelse for hvordan du kan bruge AVIS(K) modellen til at skrive den gode historie.
● Viden om hvad der er en god hjemmeside for modtageren.
● Hvordan du kan finde og skrive til en bestemt målgruppe på de sociale medier.

Undervisningsplan:
1. lektion: Hvorfor bruge sociale medier som forening?
Til at begynde med får du den grundlæggende viden om sociale medier og tips til hvordan du lykkes med at komme ud til din målgruppe igennem de nye medier.

2. lektion: Facebook – hvordan kan du bruge det aktivt i din forening?
I denne lektion får du grundlæggende kompetencer til hvordan man igennem Facebooks muligheder for at lave forskellige opslag, sider, grupper og begivenheder, kan få folks opmærksomhed overført til din forening, samt hvordan man kan lave en plan for løbende udgivelse af indhold på denne platform. 
 
3 lektion: Instagram – et billede kan skabe og fortælle mere end 1000 ord!
På den tredje kursus lektion gennemgår vi hvordan man bruger Instagram, hvordan man kan skabe ambassadører for ens forening og hvordan man laver Content Marketing på dette og andre medier.

4. lektion: Hvad kan nyhedsbreve og hjemmeside gøre for din forening?
Du får viden om de forskellige udbydere af nyhedsbreve – med særligt fokus på Mailchimp. Hvad gør en forenings hjemmeside god for modtageren? Hvordan man kan bruge AVIS(K) modellen til at skabe de gode historie der bliver læst.

5. lektion: Brug de sociale medier til at rekrutterer og fastholde frivillige
I kursets sidste lektion får du metoder og værktøjer til hvordan man kan bruge de forskellige medier til at rekruttere og fastholde frivillige i din forening.



Lignende kurser