Motion i vand

Er det på tide at få styrket kroppen? Opdag glæden ved at få motion ind i hverdagen med bevægelse i vand.

Du behøver ikke på forhånd at være en vandhund for at deltage på vores hold i vandtræning. vi har hold til alle aldre og niveauer med og uden redskaber.

 

Vandtræning

3 fordele ved motion i vand

Træning i vand har mange fordele. Vi præsenterer her de tre væsentligste:

 

1. Det er effektivt 

Vandtræning har til formål at øge bevægeligheden, styrken, koordinationen og balancen i hele kroppen. Ved gentagen træning sættes kredsløbet i gang, og konditionen forbedres.

 

2. Det er skånsomt 

I vandet bliver du vægtløs og kan effektivt styrke muskulaturen uden at belaste kroppens led.

Fx kan diabetespatienter få megen glæde af det varme vand, det det styrker blodomløbet. Gigtpatienter kan også opleve smertelindring pga. vandets specielle egenskaber og opdrift.

 

3. Det er afstressende 

Bevægelse i vand giver en følelse af fornyet energi og velvære. Det skyldes, at vand har en beroligende effekt på din krop, men også det hyggelige sociale samvær, som du vil opleve på kurset.

 

Vandgymnastik hos AOF 

Svømmefærdigheder er ikke nødvendige for at deltage på et kursus i vandtræning. Vi har kurser for både nybegyndere, øvede og bevægelseshæmmede, og der tages hensyn til udfordringer, som den enkelte måtte have. Find et udpluk af kurserne herunder.

 

Motion i vand

Vandtræning for bevægelseshæmmede

Træning i vand skal være for alle. Derfor tilbyder vi små hold med hensyntagende varmtvandstræning specifikt til dig med nedsat bevægelighed i form af muskel- og ledproblemer forårsaget af slid og belastning, skader og gigt.

Træningen foregår ofte i behageligt 34 grader varmt vand og tilrettelægges, så hele kroppen bliver arbejdet roligt og grundigt igennem. Du vil opleve større smidighed, balance og kondition og vigtigst af alt: Øget livskvalitet.

Ro på med aqua yoga 

Aqua yoga er yoga udført og tilpasset i vand. Øvelserne udfordrer din krop, styrker og toner dine muskler, da vandet giver modstand. Vandet giver en forbedret balance og koordination, og det bliver lettere for dig at strække muskler og led igennem.

Du kommer i en meditativ tilstand, vender sindet indad og sætter en travl hverdag på pause.

Vandtræning

Vandaerobic med høj puls 

På vores hold i vandaerobic bliver du udfordret med cirkel- og intervaltræning. Målet er at få øget forbrændingen og at opnå en bedre kondition, så du kan få mere overskud og styrke i sin hverdag. Vi bruger vandets modstand til at øge effekten af øvelserne, så pulsen stiger.

Vi tilbyder også hold i aqua fitness og aqua jogging, hvor der er musik til træningen, og du forbedrer din koordination. Der er altid en rigtig god stemning, og humøret er højt. Du kan ikke undgå at forlade træningen med et smil på læben og en følelse af tilfredshed og velvære.